Solex Carburateur

Solex Carburateur 26 & 32 mm

Solex Carburateurs zijn veel toegepast in de watersport maar ook voor tractoren. Wij hebben voor de 26 & 32 NV en voor de 26 VN en VBN carburateurs onderdelen en vlotters.

 
SOLEX 26 NV-906 CARBURATEUR

IS UW SOLEX CARBURATEUR E10 PROOF?

Uw Solex Carburateur is ontwikkelt voor ouderwetse benzine. Uit aardolie gemaakte benzine. Aan de huidige benzine met name de E10 wordt bio-ethanol toegevoegd. De drijvertjes van de vlotterset in de carburateur worden hierdoor aangetast. Dan zullen ze gaan opzwellen met name door de warmte van de motor. Vaak begint het met kleine haperingen vooral bij langzaam varen bij sneller varen stroomt er meer koele benzine vanuit de tank in de vlotterkamer en zullen er geen problemen zijn. Als u de motor stopt zet en na enige tijd weer wilt starten is de carburateur door gewarmd en zijn de drijfelementen van de vlotter opgezwollen en deze zit dan klem in het vlotterhuis de motor slaat nog even aan en loopt slecht en slaat snel af. Na afkoeling zal de motor weer gewoon starten.

Vlotter Probleem? Bel Ons: 0513-622124

De oplossing voor dit probleem is simpel want we hebben er een nieuwe vlotter-set voor ontwikkeld welke ethanol-proof is.

De Albin Carburateurs

O11/O21  = Solex 26 NV-906* Voor onderdelen: Onderdelen 26 NV
O22         = Solex 26 VBN-2 Voor onderdelen: Onderdelen 26 VBN-2
O41         = Solex 26 MVD (tot aan motor #28739)
O41 = Solex 26 NV Voor onderdelen: Onderdelen 26 NV
O41         = Solex 26 VN 903 serie #42648 voor benzine en petroleum. (motor #28740) vlotterhuizen zijn gemerkt 901, 902 of 903
O41         = Solex 26 VN 904 serie #44749 benzine en serie #44750 voor petroleum
O41         = Solex 26 VN 905 serie #45204 benzine en serie #45205 voor petroleum
O411       = Solex 30 MOVD
O411       = Solex 32NV 

TIPS EN TRICKS

Noot van de Albin Motor Specialist:
Met de huidige euro benzine zien we toch vaak dat de carburateurs met een sproeier setting voor petroleum slechte verbranding geven het verdient aanbeveling om de sproeiers te laten aanpassen.

Nog een aanbeveling: 
Haal voor de winter (of alsnog) de carburateur van de motor en maak deze goed schoon met wasbenzine en conserveer met Bardahl Superspray en conserveer ook uw benzine met Forte Fuel Contditioner  Deze producten en pakking setjes voor de- en montage vindt u in de webshop bij carburateur onderdelen en onder de rubriek service onder het type van uw Albin motor.

Solex 26VBN2
Solex 26VBN2 carburateur

Afstellen Van De Carburateur

Om dat de carburateur een vaste hoofdsproeier heeft en de er geen acceleratie sproeier op zit valt er niet veel af te stellen. Het is dus wel belangrijk dat de sproeier setting voor de motor correct is.
en dat de luchtvolume schroef ook nog een nette punt heeft.

Schroef de LVS helemaal in en dan 1,5 slag naar buiten. zorg dat de stationaire aanslag de gasklep een beetje opend.
start dan de motor en draai de aanslag zover terug als het kan. draai dan de LVS met kleine stukjes uit en wacht steeds op de reactie van de  motor. zoek nu het hoogste toerental. draai dan de aanslag terug.

Laat de motor dan 10 minuten sttionair draaien en controleer de bougies . zijn ze vet dan eventueel nog de LVS halve slag uitdraaien.

blijven de bougies vet dan eventueel kleinere sproeiers uit testen.


Solex 32NV VOOR RENAULT MARINE EN ALBIN O411

Solex 32 NV
Solex 32 NV

De solex 32NV carburateur komt voor op de Albin O411 en op de Renault DTN marine motor de 32NV heeft dezelfde vlotter als de Solex 26 serie Dus ook deze carburateur kunnen we E10-Proof maken. Tevens hebben we de pakkingen voor deze carburateur op voorraad.