Dynastart: 
De O21 is ook veel uitgevoerd met een Bosch Dynastart. We hebben gereviseerde Bosch dynastarters of nieuwe Efel dynastarters echter is Efel gestopt met de productie van dynastarters. 

De regelaars en het startrelais zijn gewoon leverbaar. Kijk hier voor de onderdelen en de tekening van de dynastart voor O11 / O21.

Noot van de Albin Motor Specialist:
Voor vliegwielen zonder v-riem groeven adviseer ik onze afgeplatte riem voor beter grip bij starten.

Onderdelen zijn gemakkelijk te vinden en te bestellen in onze webshop. De pakkingen en verslijtbare onderdelen zijn meestal gewoon op voorraad en
bij bestelling voor 15.00 uur heeft u de bestelling meestal de volgende dag in huis. Afhalen kan natuurlijk altijd.


Meer onderdelen voor O11 / O21:

Koelsysteem: 
De koeling van de O11 en O21 wordt verzorgd door een tandwielpomp welke door de nokkenas wordt aangedreven. Leesmeer>>

Keerkoppeling:
Beide modellen hebben precies dezelfde oliebad keerkoppeling. De eerste modellen, Albin motor O1 en O2, hebben een vet gesmeerde keerkoppeling hiervan zijn geen tekeningen meer. Ook is er een versie met een aangebouwde slinger en die slinger staat wel op alle tekeningen. Ga naar tekeningen of naar onderdelen van het huis van de keerkoppeling of voor het inwendige naar tekeningen of onderdelen.

Noot van de Albin Motor Specialist
Gebruik in de keerkoppeling en in de motor SAE30 monograde motorolie. Bij gebruik van multigrade olie zal de keerkoppeling onherroepelijk gaan slippen.

Startmotor/Dynamo:
Er zijn diverse uitvoeringen; Vliegwielhuis met startmotor en losse dynamo. Lees meer>>

Let op: Het monteren van een wisselstroom dynamo op deze motoren is vaak niet mogelijk omdat de dynamo te veel vermogen trekt om stationair goed te kunnen blijven lopen. 

Service:
Voor de jaarlijkse servicebeurt van de Albin O11 en de Albin O21 hebben we de meest voorkomende artikelen die u bij een winterservice of motorbeurt nodig bent samengevat in de rubriek O11 service en O21 service